3000 de familii hranite in Campania de Paste

Peste 3000 de pachete cu alimente pentru masa de Paște au fost donate persoanelor afectate de situația de criză medico-socială

Criza cauzată de noul coronavirus ne-a luat prin surprindere și ne afectează zi de zi pe fiecare dintre noi. Totuși, cei mai afectați sunt cei care se aflau deja în situații vulnerabile. Noi, la Banca pentru Alimente, muncim la fel de mult ca întotdeauna (de fapt, mult mai mult) pentru a ajuta acești oameni.

Lucrăm mai mult deoarece primim mai multe donații. Și, în timp ce noi ne bucurăm de aceste donații, de fapt acestea reprezintă poveștile triste ale unor oameni nevoiți să renunțe la propria muncă. Și care au ales, în schimb, să o ofere altor oameni aflați în nevoie. Astfel, locații HoReCa, fabrici sau depozite nevoite să-și reducă sau chiar să-și închidă activitatea în această perioadă ne-au donat stocurile de marfă ce ar fi trebuit gătite în luna aprilie și servite clienților.

Cu ocazia Paștelui, împreună cu partenerii cu care ne mândrim și fără de care misiunea noastră ar fi incompletă, am organizat o acțiune de strângere și donare de alimente și produse de igienă pentru mai mult de 3000 de familii. Alimentele neperisabile și produsele de igienă au fost oferite de Lidl România, iar lactatele au fost donate de Albalact, Danone și Covalact.

Toate acestea, în plus față de alimentele pe care le distribuim lunar către cele 33.000 de persoane din categorii vulnerabile, deservite de Rețeaua noastră. Spre exemplu, în luna martie, cele 5 Bănci Pentru Alimente (București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea) au distribuit în total 151,7 tone de alimente, echivalentul a 72.520 de porții.

 

În ce a constat donația de Paște

Pachetele de Paște au conținut diverse combinații de conserve de legume și pate, ulei de floarea-soarelui, făină integrală de grâu, paste, făină de mălai, margarină, zahăr, lapte UHT, biscuiți, produse din ciocolată, ceai de fructe de pădure, săpun lichid sau solid, iaurturi simple, cu fructe sau bomboane.

Campania Pascală face parte din seria  , s-a desfășurat în perioada 15-17 aprilie și a fost susținută de Lidl România, care a oferit 33.373 de produse alimentare și de igienă, adică 19 tone (48 de paleți), în valoare de peste 25.000 de Euro. La acestea s-au adăugat 34.823 de iaurturi, adică 11 tone (21 de paleți), provenite de la donatorii noștri săptămânali – Albalact, Danone, Covalact – a căror valoare comercială estimată e de 27.000 euro.

Cele 68.196 de produse au fost distribuite la nivel național de reprezentanții Băncilor Pentru Alimente din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea și au ajuns la beneficiarii finali prin voluntarii și reprezentanții celor 28 de ONG-uri partenere și 10 instituții ale statului*, împreună cu care s-a realizat Campania Pascală.

* Din cauza situației de forță majoră, au fost direcționate alimente și către instituțiile statului și beneficiarii acestora, chiar dacă, prin statut, Băncile Pentru Alimente susțin asociații și fundații caritabile.

Beneficiarii donației de Paște

Pachetele au fost destinate, cu precădere, persoanelor aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din mediul rural, persoanelor afectate direct sau copiilor persoanelor spitalizate cu COVID-19, aflați în centre DGASPC sau în grija altor familii, persoanelor cu dizabilități și organizațiilor care gătesc sau asigură hrană pentru persoanele fără adăpost.

Organizațiile beneficiare ce s-au implicat activ și au distribuit în teren donațiile în aceste trei zile sunt: Fundația Dezvoltarea Popoarelor, Asociația pentru Dezvoltarea Practicilor Alternative de Reintegrare și Educație (ADPARE), Asociația Cetatea Voluntarilor Arad, Asociația Filantropia Oradea, Asociația Centrul Creștin Betania Oradea, Fundația People To People, Fundația Caleb, Asociația Cărarea Vieții, Asociația Seminarium Varadiensis, Asociația Curcubeul Copiilor, Sindicatul Asistenților Personali Constanța, Asociația Ecologistă Tomis, Fundația Emaus Iași, Asociația Bronx People, Fundația Pacea Roman, Fundația Umanitară Eagle House Siret, Asociația ISEA Centrul Social Maria Ward Rădăuți, Centrul de zi Prejmer, Asociația ARC Social, Asociația FAST, Fundația Casa Mea Prejmer, Asociația Samariteanul Milos, Asociația Speranțe Fără Limită, Fundația Emmanuel, Asociația Regională Pentru Integrarea Străinilor Brașov, Fundația Umanitară Sfânta Iustina Covasna, Asociația „Oastea Domnului”-filiala Gherla, Asociația Creștină Caritabilă “Tineri Pentru Misiune” și Asociația Sfânta Veronica, D.A.S. Buftea, D.A.S. Pantelimon, Prefectura Vâlcea, D.G.A.S.P.C. Bihor, D.G.A.S.P.C. Constanța, D.A.S. Roman, D.G.A.S.P.C. Suceava, Primăriile Comunelor Teliu și Bod din Județul Brașov și a Comunei Roșia din Județul Bihor.

Impactul negativ cauzat de epidemia de coronavirus se resimte, cel mai acut, în rândul categoriilor defavorizate, în centrele comunitare unde sunt găzduiți bătrâni, copii, orfani, persoane cu dizabilități și adulți aflați în risc major de sărăcie, în familiile numeroase sau monoparentale, în familiile în care un părinte a rămas deja fără un loc de muncă sau în casele bătrânilor rămași singuri – toate acestea fiind categorii de beneficiari susținute de Banca Pentru Alimente.

“Perioada de criză ne-a forțat să ne extindem mult mai repede în regiuni care erau programate pentru 2021. Cum să nu ajutăm?! Ne-am dat peste cap să asigurăm cât mai multe produse și să putem primi noi beneficiari. În ultimele 2 săptămâni ne-am extins în județe noi: Banca pentru Alimente Oradea a creat parteneriate operaționale în Arad și Constanța, iar cea din Roman în Suceava și Iași, pentru a susține comunitățile cele mai afectate de coronavirus”

Gabriela Vereș – Președintele Băncii pentru Alimente Oradea

Misiunea Rețelei Băncilor Pentru Alimente din România: combaterea risipei alimentare

Conform ONU, la nivel mondial se produc suficiente alimente pentru a hrăni 12 miliarde de oameni, dar 30% din acestea ajung la gunoi, fără a fi valorificate în consum. Conform raportării Eurostat din 2015 şi 2017, România este pe locul 9 în Europa la risipa alimentară, aruncându-se la gunoi 6000 tone de alimente bune de consum pe zi, deci 2,2 milioane de tone anual.

Un român aruncă în medie 129 kg mâncare pe an, 11,9% din mâncarea cumpărată, aşadar 49% din risipă are loc în gospodării. În acest timp, conform MADR, 46% dintre copiii din mediul rural sub 6 ani trăiesc în risc de sărăcie, malnutriție şi excluziune socială, iar 66% dintre familiile din mediul rural nu îşi pot asigura hrana zilnicӑ. În total în România o treime din populație, aproape 7 milioane de români sunt în pragul sărăciei.

Misiunea Rețelei Băncilor Pentru Alimente din România este să contribuie la îndeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă din Agenda ONU 2030: ODD 2 – Zero Foamete şi ODD 12 – Consum şi Producție responsabile. Află mai multe despre misiunea noastră !

Partenerii rețelei